Kampanjen omfattade över 400 turistmål som bestod av såväl utomhusaktiviteter, inkvarteringsställen, kaféer som restauranger. Genom kampanjen spreds information om fantastiska resmål som har utvecklat sin verksamhet med stöd från EJFLU och som inte bara är trygga och ansvarsfulla utan också tilldragande och roliga besöksplatser.
Kampanjen startade i början av juni och slutade i mitten av augusti. En fantastisk fotograf, journalist, människorättsaktivisten Meeri Koutaniemi var med och synliggjorde kampanjen. Koutaniemi besökte bland annat skärgårdsbyn Bromarv i Nyland och Jättiläisenmaa i Kajanaland.
Resor i hemlandet är kanske populärare än någonsin och målgruppen var uppenbart intresserad av temat. Reklamen i sociala medier och påverkanssamarbetet nådde allt fler personer som hörde till målgruppen och även antalet följare ökade rekordartat.
Om du missade kampanjmålen i sommar, är det ingen fara. Följ oss på @teesesuomessa och stay tuned. Vi hörs nästa sommar igen! Du kan fortfarande delta och berätta om bästa inhemska turistmål i sociala medier med hashtaggen #teesesuomessa. Kampanjens webbplats kommer också att finnas kvar.
Ytterligare information:
Meri Kiikkala, specialsakkunnig, kommunikation, förnamn.efternamn@mmm.fi