Kampanjan sanansaattajina toimivat sosiaalisen median vaikuttajapersoonat eri puolelta Suomea. He valikoituivat sen perusteella, että arvot ja seuraajakunta sopivat asetettuihin tavoitteisiin mahdollisimman hyvin. Kampanjalla tavoiteltiin erilaisia maaseudun asujia, joilla on kiinnostusta ja/tai unelma elämästä maaseudulla, sekä tasaantunutta elämänvaihetta eläviä nuoria aikuisia. Kampanja toteutettiin marraskuussa 2021 pääasiassa Instagramissa, mutta myös YouTubessa.
Kampanjan vaikuttajina toimivat Hermanni Hyyryläinen, Inari Fernandez, Stella Harasek, Olga Oinas-Panuma, Sami Takarautio, Elias Törnberg, Kati Pilli-Sihvola, Tuomas Nykänen, Åsa Knuutila ja Yasmin Kallava.
Kampanja saavutti erinomaisen näkyvyyden ja kokonaissitoutuneisuuden. Kaikkiaan kampanja sai yli miljoona näyttökertaa, ja sisältöjä tarkasteltiin noin 250 000 kertaa. Aihe herätti paljon keskustelua vaikuttajien kommenttiosioissa, ja moni seuraaja kiitteli aiheen esille nostamista ja kehui kampanjan toteutustapaa.
Vaikuttajien seuraajat osallistuivat myös aktiivisesti keskusteluun, osoittivat kiinnostusta maaseutua kohtaan, jakoivat omia vinkkejään ja kertoivat maaseudulla asumisen monimuotoisuudesta.
Kampanjan sisältöihin voit tutustua Instagramissa @MaaseutuFi-tilin julkaisuissa ja kohokohdissa sekä #unelmaelämäämaaseudulla-haulla.